Klachten & Garantie
Klachten & Garantie
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Bekijk voor meer informatie de algemene voorwaarden.
Indien het pakket niet compleet geleverd is of er is iets mis mee dan dien je dit binnen 48 uur na ontvangst te melden. Wanneer wij per ongeluk een verkeerd product hebben opgestuurd vragen wij jou dit product niet in gebruik te nemen zodat je het product in nieuwstaat kosteloos naar ons terug kunt sturen. Daarna zullen wij kosteloos het juiste product opsturen. Producten die wel in gebruik zijn genomen kunnen wij niet terugnemen. Controleer je bestelling daarom zorgvuldig en neem contact met ons op als er iets verkeerd is gegaan.
Wij versturen met PostNL. Heeft de bezorger van jou toestemming om een zending op een door jou afgesproken plek neer te zetten? Dat kan bijvoorbeeld je tuin zijn, de schuur, een opbergbox, garage of je pakketkluis-aan-huis. Wij zijn dan niet aansprakelijk bij schade, verlies of diefstal. Raakt het pakket kwijt dan kunnen wij dit niet vergoeden.
Garantie op producten voor honden
Dierenoppas Amersfoort verkoopt voornamelijk producten voor honden. Dat iets gemaakt is voor honden betekent niet dat het onverwoestbaar is. Wanneer een hond iets wil slopen, dan krijgt hij het kapot. Of dit nu een tuigje, riem of speelgoed is, alles kan kapot door de kaken en tanden van honden. Wanneer een hond iets kapot heeft gemaakt dan zit hier geen garantie op. De eigenaar is zelf verantwoordelijk om op de hond te letten bij het gebruik van de producten en in te grijpen wanneer dit noodzakelijk is.
Houd er rekening mee dat een gezonde hond erin kan slagen om drie tot vijf keer zijn eigen lichaamsgewicht te trekken.
Wanneer een product gebruikt wordt, als voorbeeld een hondentuig of hondenriem, dan krijgt een product altijd te maken met gebruikersslijtage. Deze producten worden vaak meerdere keren per dag (als je meerdere keren per dag wandelt met je hond) gebruikt door wind en weer. Slijtage op deze producten is dan ook niet vreemd.
Wij raden aan om voor elk gebruik de producten te controleren op slijtage, hiermee voorkom je dat een product doorslijt op straat met alle gevolgen van dien. Denk ook aan een musketon die verstopt zit met zand en daardoor niet goed sluit, producten die door zout water zijn gaan roesten, een hond die met een tuig over ruwe ondergrond is gaan rollen waardoor stof slijt. Maar ook producten of onderdelen van producten waar een hond op gebeten heeft zoals een tuig, lijn of plastic sluiting.
Als eigenaar ben je zelf verantwoordelijk om dit voorafgaand elk gebruik en elke wandeling te controleren. Op gebruikersschade, slijtage van producten en knaag- en bijtschade zit geen garantie.
Het kapotgaan van de lijn, riem of tuig, ten gevolge van bijten, kauwen, slijtage of scherpe/ruwe voorwerpen die het materiaal beschadigen, doet niks af van de kwaliteit van het materiaal. Zelfs geteste autogordels die wij mensen in de auto hebben, krijgen honden met enkele minuten doormidden als ze dit willen. Betekend dit dat het kwetsbaar materiaal is? In tegendeel: dit soort materialen zijn juist oersterk in hetgeen waarop ze getest zijn, namelijk trekkracht! Je wilt je hond immers houden als deze een keer aan de lijn of in het tuig trekt, net zoals wij graag hebben dat de autogordel ons tegenhoudt mochten we dit onverhoopt nodig hebben. Wanneer materiaal verzwakt wordt door schade van buitenaf, dan valt dit niet onder de garantie.
Kliksluitingen van tuigjes, halsbanden en jassen kunnen kapot gaan door verschillende invloeden van buitenaf kapotgaan. Bijvoorbeeld doordat een hond hierin bijt of ermee rolt op harde ondergrond. Ook kan het kunststof verzwakken of verbuigen wanneer je er per ongeluk op staat, de sluiting tussen de deur laat komen of de sluiting scheef in elkaar drukt met te veel kracht. Let er tevens op dat de sluitingen altijd in elkaar zitten als je het product wast in de wasmachine.
Indien er sprake is van garantie zullen wij altijd ons best doen dit snel op te lossen. Let op dat je altijd zelf verantwoordelijk bent voor het hebben van een reserveriem, reservetuigje of reservehalsband wanneer het product kapot gaat. Elk product kan een keer kapot gaan, je dient zelf voor een noodoplossing te zorgen op het moment dat dit nodig is.
Gebit en tanden van honden
Veel van onze kauwproducten zijn hard, zodat ze langer meegaan dan de gemiddelde kauwsnack. Dit omvat, maar is niet beperkt tot, botten zoals de Yakstaven, Benebone, Buffelhoorns, Ramshoorns, Hertengeweien, (runder)kophuid, tree roots, koffiewortels en olijfwortels. Elk kauwmateriaal dat hard is heeft een risico. Agressief kauwen kan leiden tot scheurtjes of barsten in tanden en mogelijk tot tandverlies of -verwijdering.
Niet alle honden hebben tanden die bestand zijn tegen kauwen op hard materiaal. Tandletsel is een onvermijdelijk risico bij het gebruik van natuurlijke producten, kauwbotten en kauwspeeltjes van hardheid en duurzaamheid, zoals nylon, natuurlijke botten en geweien. Overweeg zachtere producten om dit risico te vermijden. Hard kauwmateriaal is ook niet geschikt voor oudere honden die mogelijk verzwakte tanden hebben.
Je bent als eigenaar zelf verantwoordelijk om een product wel of niet aan de hond te geven. Geef producten altijd onder toezicht zodat je tijdig kunt ingrijpen. Zorg daarnaast altijd voor vers drinkwater.
Kleuren van producten
Wij proberen de kleuren van de producten zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Echter kan dit per beeldscherm (en dus per klant) erg wisselen. De getoonde afbeeldingen zijn slechts ter indicatie van de kleur. De afgebeelde kleuren kunnen om die reden afwijken van de werkelijkheid. Derhalve kunnen geen rechten ontleend worden aan de getoonde afbeeldingen met betrekking tot kleur.
Allergische reacties op natuurlijke producten
Ondanks dat onze snacks en supplementen natuurlijk zijn, kan het altijd voorkomen dat een hond allergisch is voor een bepaald ingrediënt. Wij vermelden daarom alle ingrediënten op de pagina van het product zelf. Het kan ook altijd voorkomen dat klachten eerst verergeren voordat ze verbeteren bij het gebruik van een supplement. Een hond kan bijvoorbeeld diarree krijgen, omdat de darmen moeten wennen aan het product. Bouw het dan in kleine stapjes voorzichtig op totdat de darmen eraan gewend zijn en vraag eventueel advies bij je dierenarts. Er zijn heel veel factoren die een invloed kunnen hebben bij een allergie (zoals eten van straat), dus wees hier bedacht op als je veranderingen merkt aan je hond.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@dierenoppasamersfoort.nl. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.